lørdag den 22. september 2012

"Det er mega dårlig service!"

Der er sket noget ovre på facebook. Nogen har pillet ved nogle algoritmer (jeg ved ikke en fløjtende fis om det her... just go with it) så man i sit news feed i langt højere grad bliver fodret med indlæg hvor almindelige civile mennesker (kunder, forbrugere) skriver på virksomheders facebookside og pludselig er der 7 milliarder likes på en klage og virksomheden er ved at gå nedenom og hjem. Overdrivelse fremmer forståelsen ;) I har alle set dem: telenor-skandalen er et godt eksempel.

Jeg begynder at blive en smule småirritabel over at se de indlæg i mit news feed. Ja, det er fedt at man kan nå virksomhederne via. facebook og at de faktisk svarer - virksomhederne har læst på lektien. Men problemet opstår når kunderne bliver mere og mere vrede, for nu har de jo skrevet til dem på facebook ergo betyder det, at deres sag kommer i første række. Der er jo for lang ventetid på telefonerne og lad os endelig ikke nævne svartider på mails.

Hør nu her, folkens. Når en virksomhed skuffer dig med elendig service, så kan du ikke forvente at den er i top over facebook. Det er ikke din civile ret at blive behandlet som var du deres bedste kunde... Nogle virksomheder bestræber den status, men det er altsammen bonus til dig. Hvis dit teleselskab ikke tilbyder den service du kræver.. SKIFT TELESELSKAB! Du kan selvfølgelig også blive hængende, trofast og forventningsfuld om at de selvfølgelig behandler dig bedre nu du åbner kæften. I sidste ende ved vi jo godt at det handler om at du sparer et par håndører ved at vælge dem frem for konkurrenten. Her er et lille tip: de ekstra håndører er det der gør forskellen på servicefronten. Most likely.

Men det er sådan lidt en generel holdning i dagens Danmark: "Vi vil have bedre service for færre penge!".

I kan godt høre det, ikk'? Det er ikke just det mest realistiske krav til vores samfund.

Mit råd: Quit whining og gør noget ved det. Og måske tilføj en smule perspektiv. Er dine krav virkelig realistiske?

Med dette indlæg ville jeg egentlig bare sige at jeg er træt af at mit news feed fyldes med brok fra folk jeg ikke kender...

... men så er det godt at sider som denne findes på facebook - en dejlig positiv tilgang til dagligdagen: Fucking Flink

2 kommentarer:

  1. HØRT! Ikke så meget det med FB, men mere om, at folk skal tænke sig om hele dagen - det er vist stadig lovligt at tænke sig om, når man er på FB eller i bil f.eks.

    SvarSlet
  2. Det er lige præcis det jeg mener :)

    SvarSlet