torsdag den 11. oktober 2012

Sundhedsmåned

Jeg har i dag startet et nyt projekt, som jeg kalder Sundhedsmåned. Det er en smule kikset at starte den 11. oktober, men jeg synes der er lang tid til den 1.
Formålet er at undgå alle de ting jeg ikke har godt af, men på en realistisk måde. I en måned. 30 dage. Ikke for at tabe mig - det er der ikke behov for - men for at give min krop et bedre grundlag til at klare dagen på.
Jeg har åbenbart ingen selvkontrol når folk vifter mælkeprodukter (især chokolade) foran mig... og kage...
Spilleregler:
- Jeg må ikke købe slik, chokoladebarer og andet i den dur (eller spise det)
- Jeg må kun drikke en dåsecola om ugen (serveret når jeg besøger mine forældre)
- Jeg skal minimere mit mælkeproduktindtag til "undtagelsen" hvilket betyder ingen creme fraiche dressinger eller yoghurt dressinger. Højst lidt ost i ny og næ.
- Træning 2 gange om ugen, gerne en 3. hvis tid haves.
- Massere af gåture.
Og fordi jeg godt ved det er urealistisk at holde ovenstående i 30 dage, så er her hvad jeg GODT må:
- Jeg må godt drikke cola når jeg er til festlige arrangementer (nu jeg ikke drikker alkohol).
- Jeg må godt spise slik, snacks og kage til festlige arrangementer.
- Jeg må godt spise tzatziki, men max en gang om ugen (man har vel græske gener)
Jeg tror det dækker det hele...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar